Thailand en meer.. nee. Alleen thailand.. sorry - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietze Boonstra - WaarBenJij.nu Thailand en meer.. nee. Alleen thailand.. sorry - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietze Boonstra - WaarBenJij.nu

Thailand en meer.. nee. Alleen thailand.. sorry

Door: Sietze B

Blijf op de hoogte en volg Sietze

08 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Zooo, ik heb een vaag internetcafé gevonden waar je ook van alles kunt kopen, en bedacht me dat ik wel eens een blog kan schrijven. ofzo.
Voor wie de moeite neemt dit te lezen, vind ik dat aardig. Laat ik maar bij het begin beginnen, en commentaar op spelfouten zijn niet welkom ook al gebruik ik spellingscontrole...

Zaterdag 29(ofzo) december ben ik vertrokken vanaf schiphol richting dubai. Het eten op de vlucht was zeer goed... iets met slechte ervaringen van aruba - schiphol.. en eenmaal in Dubai deed ik wat elk ander persoon zou doen die voor het eerst in Dubai is. Slapen. Zo'n 7 uur lang op redelijk comfortabele bankjes naast zo'n 30 andere mensen.

Toen het slapen voorbij was mocht ik in het vliegtuig stappen naar Bangkok. Wederom was het eten prima, waren er genoeg films, en was Expendables 3 zonder twijfel een onnodige film. Ik had het geluk bij het raam te zitten.. zodat ik veel zand kon zien.. en de 2 stoelen naast me waren vrij dus ik kon languit liggen wanneer nodig..

Eenmaal in Bangkok en langs de Duano en die hele onzin en de koffers, stond ik in de aankomst hal te wachten op mijn chauffeur die mij op zou halen.. maar meneer was laat.. dus ik ging maar op zoek naar hem. Want dat doe je gewoon in een wildvreemde stad.. Na een tijdje hebben ze hem maar gebeld en kwam ik hem tegen. ik moest nog even wachten want hij moest nog 2 andere mensen meenemen. Dus ik mocht weer zitten.. feest.

Uiteindelijk ben ik samen met 2 deense meiden, ja Deens is met een hoofdletter, in die man zijn bus gestapt en een uur later werden we gedropt bij ons hostel. Ik wou inmiddels wel eens normaal slapen, dus toen ik later wakker werd in een ruimte met 6 deense meiden.. was dat niet iets slechts ofzo.

Omdat ik geen idee heb wat ik moest doen.. en nog steeds niet.. ben ik na mijn ontbijt( ik ben klaar met ei als ontbijt en wil echte kaas ) naar de informatie balie gegaan en kreeg ik een kaart met wat cirkels er op en loop er maar naar toe. Dus toen ben ik wat doelloos door de straten van bangkok gaan lopen, cultuur bekijken en.. nee gewoon veel metaal bewerkers gezien.. en bijzondere manieren van hoe vervoer ik zoveel mogelijk op een scooter. Ook probeerde iemand mij op te lichten maar die kon mijn humor niet waarderen dus deze meneer liep weg.. rare mensen.

In de avond ben ik maar eten gaan halen bij een avond markt en moest ik meerdere straten oversteken.. Met veel vertrouwen of gewoon dom doorlopen is dat best makkelijk. Ik ging aan tafel zitten bij een Fransman die in Indonesië en politiek haat en er graag over wou praten. Ik haat politiek en praat er niet graag over, maar ik ben ook een belangstellende aardige fries. En fries mag je zonder hoofdletter schrijven.

Om Bangkok een beetje te omschrijven( van waar ik toen verbleef) ongeveer iedereen hier heeft een auto en scooter, en rijden er ook op.. vooral tussen 4 en 8 ongeveer..

De volgende dag heb ik een tour door de khlongs( rivieren vol Catfish en waarschijnlijk poep) gedaan en wat bij mensen die bij de rivier wonen in huizen gekeken etc. Daarna volgde een tour door het paleis en de grote gouden budha. Die dag vond ik tempels nog wel leuk.

In de avond ben ik in de nacht trein gestapt en vrienden geworden met een kerel uit... Servië. Of een lang ernaast.. weet niet meer. Hoe dan ook. De volgende ochtend aangekomen in Chiang Mai en na dat we allebij genaaid werden door de taxi chauffeur wat iedereen gebeurt in zijn eerste weken kwam ik aan bij mijn nieuwe hostel. resort.. Met zwembad. en airco.
Rond 4 ben ik met mijn Servische vriend Rok de stad ingegaan en hebben we in 8 uur tijd ongeveer alles gezien wat er te zien was. En ik ontdekte Thaise rum.

Chiang Mai is veel kleiner en minder bevolkt dan Bangkok, maar alsnog rijdt iedereen er Scooter.. en auto. tegelijk.. dus tussen 4 en 6 kun je de hoofdstraat( die als een vierkant op de stad is gebouwd) niet oversteken..

De volgende dag heb ik de hele dag bij het zwembad gelegen.
In de avond kreeg ik ineens een kamer genoot,Dave, die de stad in wou om om stap te gaan. In die nacht kwam ik 2 meiden tegen uit Nieuw Zeeland( 1 engels maar ze woont er niet en blabla)
met wie ik morgen naar Cambodja vertrek.

De volgende dag heb ik een kookles gedaan maar iedereen heeft dat inmiddels wel begrepen zo rond kerst.

In de avond ben ik met Dave en 3 anderen waaronder een Canadees genaamd Collin, ( scherp blijven lezers) weer de stad ingegaan voor eten en drank. Ook was de koning jarig maar er was niet een heel groot feest voor ofzo. wat raar was.
De volgende dag had ik een olifanten tour, waarvan de mooiste foto's op mijn camera staan dus dat duurt nog even. In de bus naar de olifanten maakte ik 3 nieuwe vrienden uit Engeland, Jamie, Sophie en Alex. Zij waren nog niet op stap geweest in Chiang Mai dus het was wel duidelijk wat we die avond gingen doen.. Engelsen zuipen veel als ze niet thuis zijn..

Dat we de volgende dag een zig zag rit in een mini bus van 3 uur hadden die omhoog ging, werkte niet mee.

Toen waren we dus in Pai en heb ik een paar dagen met ze opgetrokken, en ook nog met Collin, de Nieuw zeelandse dames die langs kwamen en ik kreeg diaree. Ja dat mogen jullie weten. En bed bugs..

In Pai heb ik onder andere een paar water vallen bekeken, gezwommen, veel te veel trappen beklommen waar op een heuvel een veel te groot budha standbeeld staat, een canyon beklommen en wat rondgetoerd op een scooter.

Trouwens: Elke Canadees die ik tegen kom stel ik 3 standaard vragen
Vind je Rush vet
Vind je Southpark leuk>?
Haat je nickelback?
Een gouden Ja op alle antwoorden en we hebben een echte canadees. Kennelijk.

Ook zijn amerikanen .. ahum ik moet perse mensen uit de U.S. zeggen, ongeveer de minst leuke mensen die je kan tegenkomen, achter kan zitten in een restaurant, en ga zo maar door. Maar dat betekent niet dat ik geen aardige amerikanen heb ontmoet die niet vol van zichzelf zijn.

Ik heb nog nooit op een scooter gereden en Thailand leek me de ideale plaats. Buiten het feit om dat ik binnen 10 minuten bijna 7 mensen heb overreden, ging het daarna veel beter.. Ook helpt lachen wel.. en ik ben tenminste niet gevallen.. en ongeveer bijna iedereen wel.

De engelsen gingen 2 dagen eerder weg richting het Zuiden( Phi phi enzo) maar dat wou ik bewaren voor als Rick hier is, want 2 keer naar dezelfde plaats.. behalve Bangkok.. is wat.. dubbel. vaak.

Na zo'n 5 dagen Pai ging ik weer terug naar Chiang Mai in de hoop op rust. Dat lukte niet want ik kwam een Griek tegen die Taxi heet... En die graag wou eten, drinken, eten, drinken en op stap.. en dan weer eten.. en thaise massage wou leren. Dus.. 2 dagen feesten en nog langs de kilometers lange zaterdag markt.. We hebben het einde niet gezien..

Toen moest ik terug naar bangkok, om de bus naar het Zuiden naar Koh Tao te pakken. Ik had bedacht dat het veel goedkoper is dit allemaal zelf te regelen dan het te laten regelen en met het idee dat het vast wel goed komt.. Werd ik bij het bus station gedropt, Kocht ik een kaartje, Stapte ik in de bus. werd ik met een stel duitsers 7 uur later in een of andere stad gedropt, bracht een taxi chauffeur me naar een vage nachtboot en werd ik de volgende dag wakker op Koh Tao. En dat heeft me 25 euro bespaart. en dat is veel geld. vind ik. inmiddels. Voor 25 euro koop je 4,5 fles Rum..

Op Koh Tao de duikschool ingelopen, Cursus geboekt, accommodatie geregeld, en toen moest ik maar een dagje wachten. Collin, mijn Canadese vriend, was ook op het eiland dus daar heb ik de dag maar met gespendeerd met een andere Canadese reiziger. In de avond een sky bar bezocht waar we zelf naar toe moesten lopen.. klimmen.

Mijn kamergenoten werden deze dagen aangevuld met 2 nederlanders.... en 1 duits meisje. Reden genoeg om elke avond bij het strand aan de buckets te gaan die 2 voor 1 waren..

De volgende dag mocht ik beginnen met een duikcursus.. samen met 2 op t eerste ook labiele Frans Canadese dames, maar uiteindelijk kregen ze het voor elkaar. We kregen les van een Deense, streng, maar het werkte wel. Ongeacht wat oor problemen en wat uitstel gedoe konden we 4 dagen later zeggen dat we allemaal geslaagd waren. Mooi, ik mag weer zuipen, Boot geboekt naar Koh Phangan voor de ochtend en uhm. ja. zo.

Terwijl ik zat te wachten op de boot ontdekte ik dat mijn engelse vrienden op Koh Tao waren, ook al hadden we afgesproken voor Koh Phanhan, dus ja.. zo.
Na een saaie boot tocht( De waddenzee in de winter, dat zijn pas golven)
kwamen we aan in Koh Phangan. Koppig genoeg om niet 2,5 euro voor een taxi te betalen, besloot ik met Alex om te gaan lopen. Opzich was ons hostel op loop afstand, alleen stond deze niet op de kaart of laat staan een bord langs de weg met waar het was... dus uiteindelijk toch maar een taxi genomen.

Ook heb ik een taxi chauffeur opgelicht waar ik trots op ben. wel met 1 euro.. zo

Bij het hostel werd onze groep aangevuld door 4 andere britter, James, Jason, Danielle en Sam. En met deze groep hebben we ongeveer de volgende 5 dagen alles gedaan van Strandfeesten, Kerst vieren, Ring of fire( wij kennen t als kingse maar dan afgezwakt) een feest in the Jungle, Het eiland rond touren, niet fit zijn, en meer.. Mooie zin ook.

5 dagen later vertrok Alex naar Cambodja, Danielle naar Koh tao, en Jason, Jamie en Sophie gingen naar Australie.

en ik naar een waardeloos schijt hostel ergens op het eiland. In die 7 dagen heb ik met andere mensen maar wat gefeest, enzo. 12 dagen op 1 plek is net wat te lang en was blij dat ik weer op de boot zat..

Inmiddels ben ik alweer een paar dagen in Bangkok, hoewel ik de eerste 2 dagen weer ziek doorbracht. Iets met alles in mijn mond was opgezwollen
( that's what she said" Michael Scot" )
Een aardig engels meisje sleepte me mee naar de Pharmacy en deed het woord voor me sinds ik geen stem meer had, en nu slik ik wat vage medicijnen en kan ik weer praten. feest.
Verder kijk ik elke avond wat vage films en loop ik overdag wat over straat net als de andere toeristen hier.
Ben ongeveer 1 t shirt en 1 korte broek kwijt en de oplader voor mijn mp3 speler.. totale paniek.. Dus Rick moet even wat meenemen als hij hier komt..

Verder ben ik waarschijnlijk veel vergeten maar dit is al een ontzettend lang verhaal en al die spelfouten die kosten ook moeite..

Ook verkopen veel resturants hier Fish and ship. Wat betekent dat je een boot bij je vis krijt, en dat vaak voor nog geen 4 euro.

Volgende maand meer.
Nu ga ik voor het eerst een Thaise voetmassage halen.. laten doen.. zoiets..

Daag

  • 08 Januari 2015 - 21:33

    Marloes:

    Haha mooi verhaal, lekker kort!
    Tof om te lezen wat je allemaal beleefd.
    Lekker genieten verder!

  • 09 Januari 2015 - 17:30

    Sepholine:

    Geweldig 1e verslag hoor, wel veel drank volgens mij daar en feest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietze

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 4500

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 10 Mei 2015

Sri Lanka en Indonesie

01 April 2015 - 28 April 2015

Maleisië

08 Maart 2015 - 01 April 2015

Vietnam

20 Februari 2015 - 10 Maart 2015

Laos

09 Januari 2015 - 03 Februari 2015

Cambodja

29 November 2014 - 11 Januari 2015

Thailand

Landen bezocht: